Δε χρειάζονται περιττές πληροφορίες, ούτε πανικός, απλά μόνο να είστε κοντά τους.
-να τα ωθείται να εκφράζονται, ώστε να εκτονώνονται οι σκέψεις και τα συναισθήματά τους (ρωτείστε τα, κάντε κάτι δημιουργικό μαζί, συμπληρώστε μαζί το 3ο-4ο slide του βίντεο)
-να επικυρώνεται τα συναισθήματά τους, χωρίς να τα κρίνετε ή να τα κάνετε να νιώθουν πως ότι αισθάνονται είναι λανθασμένο
-να είστε καλοί ακροατές και παρατηρητές τυχόν αλλαγών στη συμπεριφορά και τη διάθεσή τους
-να τους παρουσιάσετε και να επισημάνετε τη σημασία των νέων συνηθειών, εξηγώντας βήμα βήμα τι χρειάζεται να κάνουν, τόσο για τη δική τους υγεία, όσο και για την υγεία των άλλων ανθρώπων (πλύσιμο χεριών, παιχνίδι στο σπίτι, περιορισμός εξόδων, περιορισμός επαφής με τους παππούδες, γιατί δεν θα πάω σχολείο για λίγο καιρό)
-προστατεύστε τα από περιττές πληροφορίες, εικόνες και ειδήσεις
-να διατηρείτε μια σταθερή και ήρεμη στάση (ακόμα και όταν μέσα σας ανησυχείτε και αγωνιάτε)
-εξηγείστε τους πως και εσείς μπορεί να βιώνετε αντίστοιχα συναισθήματα και μπορεί να τα παρατηρούν στις εκφράσεις του προσώπου, στις αντιδράσεις και στη συμπεριφορά σας, πως όλοι οι άνθρωποι βιώνουν συναισθήματα και είναι κάτι φυσιολογικό
-να τους υπενθυμίζετε πως όσα συμβαίνουν τα έχουν αναλάβει οι μεγάλοι, πως εκείνα δε χρειάζεται να ανησυχούν και όλα θα πάνε καλά!
-εάν παρατηρήσετε κάτι ανησυχητικό ή συναντάτε δυσκολία διαχείρισης της κατάστασης με τα παιδιά σας μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας για συμβουλευτική μέσω βιντεοκλήσης.
Για να διαχειριστούμε τα συναισθήματα των παιδιών μας τα δικά μας συναισθήματα παίζουν για λίγη ώρα σε δεύτερο χρόνο.
…και όλα θα πάνε καλά!