section-efbe90b
unnamed (5)
Ατομική Θεραπεία Ενηλίκων

Η ατομική συνεδρία πραγματοποιείται συνήθως μια φορά την εβδομάδα σε προκαθορισμένη ημέρα και ώρα, κατόπιν συμφωνίας του θεραπευτή και του θεραπευόμενου και διαρκεί 50’. Ο θεραπευτής και ο θεραπευόμενος από κοινού, στα πλαίσια της συνεργατικής σχέσης, θέτουν τους στόχους της θεραπείας. Η διάρκεια της θεραπείας διαφέρει από άτομο σε άτομο, καθώς εξαρτάται από τις ανάγκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Η ατομική ψυχοθεραπεία ενηλίκων απευθύνεται σε ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες και ενδεχομένως παρουσιάζουν δυσλειτουργίες, σε έναν ή και περισσότερους από τους θεμελιώδεις τομείς της ζωής: τις σχέσεις (διαπροσωπικές, οικογενειακές κ.ά.), την εργασία (επίτευξη στόχων, δημιουργικότητα, ανάληψη ευθυνών), την ψυχική ή σωματική υγεία (κρίσεις πανικού, ψυχοσωματικά συμπτώματα, χρόνιες ασθένειες, θλίψη, εκρήξεις θυμού, πένθος, έλλειψη αυτοπεποίθησης, δυσκολία επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, δεξιότητες διεκδίκησης και επικοινωνίας, δυσκολία δημιουργίας προσωπικών ορίων). Ειδικότερα μερικά από τα θέματα στα οποία μπορεί να βοηθήσει ένας ψυχολόγος – ψυχοθεραπευτής είναι:

  •  Αντιμετώπιση αγχωδών διαταραχών. (έντονο άγχος, στρες, κρίσεις άγχους, κρίσεις πανικού, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, μετατραυματικό στρες, άγχος υγείας, διαταραχή σωματικών συμπτωμάτων κ.α.) Αντιμετώπιση δυσκολιών με τον εαυτό (έλλειψη διεκδικητικής συμπεριφοράς, αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, δυσκολία διαχείρισης ή έκφρασης του θυμού, θύματα βίας και εκφοβισμού, δυσκολίες στον ύπνο, χρόνια προβλήματα υγείας ή ασθένειας, αντιμετώπιση τραυματικών εμπειριών, δυσκολία λήψης αποφάσεων για τη ζωή, αναβλητικότητα, ενοχλητικές σκέψεις και συναισθήματα, δυσκολία προσαρμογής, πένθος/απώλεια, μειωμένη απόδοση, έλλειψη ενδιαφέροντος, σωματικές εκδηλώσεις με ψυχολογικά αίτια, προβλήματα απομόνωσης κ.α.)
  • Αντιμετώπιση δυσκολιών στη φοιτητική ζωή/ σπουδές (άγχος εξετάσεων, έκθεση σε κοινό, άγχος επίδοσης ή/και απόδοσης, δυσκολίες προσαρμογής, έλλειψη ενδιαφέροντος, δυσκολίες στις σπουδές, αναβλητικότητα, αποφυγές κ.α. )
  • Αντιμετώπιση διαταραχών της διάθεσης (κατάθλιψη, μακροχρόνια θλίψη, δυσθυμία, διπολική διαταραχή κ.α.)
  • Αντιμετώπιση δυσκολιών στις διαπροσωπικές σχέσεις (προβλήματα σχέσεων με φίλους, συμφοιτητές, συναδέλφους, οικογένεια και σύντροφο, διαζύγιο/χωρισμός, δυσκολία στη σύναψη ή κακής ποιότητας διαπροσωπικές σχέσεις, σεξουαλικές δυσλειτουργίες κ.α.)
  • Αντιμετώπιση δυσκολιών στο εργασιακό περιβάλλον (άγχος, στρες, κρίσεις άγχους ή πανικού, έλλειψη διεκδικητικής συμπεριφοράς, αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, δυσκολία διαχείρισης ή έκφρασης του θυμού, δυσκολία λήψης απόφασης, προβλήματα με συναδέλφους κ.α.)
  • Αντιμετώπιση φοβιών (έκθεση σε κοινό, πτήση, ασανσέρ, ειδικές φοβίες κ.α.)
  • Αντιμετώπιση διαταραχών πρόσληψης τροφής (βουλιμία, υπερφαγία κ.α.)
section-8e348fa
unnamed (4)
Συνεδρίες μέσω Διαδικτύου

Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις ατόμων που χρήζουν ψυχοθεραπείας ή/και συμβουλευτικής και δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν ως φυσική παρουσία, τον κατάλληλο ειδικό ψυχικής υγείας της επιλογής τους. Τέτοια άτομα είναι κάτοικοι απομονωμένων περιοχών, ελληνόφωνοι κάτοικοι άλλων χωρών, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής στη γλώσσα τους, καθώς και περιπτώσεις όπου ο θεραπευόμενος αδυνατεί να εξέλθει της οικίας του, λόγω προβλημάτων υγείας ή δυσκολίας μετακίνησης, κρίσεων δημόσιας υγείας, καθώς και σε άλλες περιπτώσεις.

Η συνεδρία πραγματοποιείται συνήθως μέσω βιντεοκλήσης μια φορά την εβδομάδα σε προκαθορισμένη ημέρα και ώρα κατόπιν συμφωνίας του θεραπευτή και του θεραπευόμενου και διαρκεί 50’. Η διάρκεια της θεραπείας διαφέρει για τον κάθε θεραπευόμενο. Εξαρτάται από το αίτημα του θεραπευόμενου, τις ανάγκες του και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Ο θεραπευτής και ο θεραπευόμενος από κοινού, στα πλαίσια της συνεργατικής σχέσης, θέτουν τους στόχους της θεραπείας. Η σύγχρονη αυτή μορφή θεραπείας και συμβουλευτικής ενέχει περιορισμούς. Παρ’ ότι δεν υπολείπεται σε ποιότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ ειδικού και συμβουλευόμενου, όταν υπάρχει η δυνατότητα, προτιμάται η συνεδρία μέσω φυσικής παρουσίας. Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να μην ενδείκνυται οι οποίες υπόκεινται στην κρίση του ψυχολόγου-ψυχοθεραπευτή.

Η συμβουλευτική γίνεται με χρήση βιντεοκλήσης της πλατφόρμας skype.

section-b3e1d36
unnamed (1)
Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία (Cognitive Behavioral Therapy)

Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία (ΓΣΘ) αποτελεί ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο μοντέλο ψυχοθεραπείας. Οι κυριότεροι λόγοι της διάδοσης της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Ψυχοθεραπείας είναι η συντομία των παρεμβάσεων και η υψηλή αποτελεσματικότητά της, η οποία έχει καταδειχθεί σε έναν μεγάλο αριθμό κλινικών ερευνών.

Το Γνωσιακό Συμπεριφοριστικό Μοντέλο Θεραπείας βασίζεται στα πορίσματα της βασικής ψυχολογικής έρευνας, σύμφωνα με τα οποία ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τις καταστάσεις επηρεάζει τόσο τα συναισθήματά μας, όσο και τη συμπεριφορά μας. Βασική αρχή της προσέγγισης είναι ότι δεν είναι τα γεγονότα αυτά καθαυτά που καθορίζουν τον τρόπο που νιώθουμε, αλλά το πώς ο καθένας μας τα αντιλαμβάνεται.

Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία μελετά τις Γνωσίες, δηλαδή τις σκέψεις, τις πεποιθήσεις, τις αντιλήψεις, τα γνωστικά σχήματα με τα οποία ερμηνεύουμε τον εαυτό, τον κόσμο και τους άλλους, καθώς και τη Συμπεριφορά, δηλαδή τη σύνδεση μεταξύ των διαφόρων μορφών συμπεριφοράς και των συνθηκών μέσα στις οποίες εμφανίζονται. Αυτοί οι δυο τομείς και οι τεχνικές τους λειτουργούν συνδυαστικά για την επίλυση προβληματικών καταστάσεων και δυσκολιών που αντιμετωπίζει το άτομο.

Σύμφωνα με μια δεύτερη βασική αρχή κάθε μορφή συμπεριφοράς είναι μαθημένη, και επομένως μπορεί να τροποποιηθεί μέσα από μία νέα διαδικασία μάθησης. Χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον από την εστίαση στο παρόν και την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τον θεραπευόμενο την περίοδο που ζητάει βοήθεια.

Στόχος της θεραπείας είναι ο θεραπευόμενος, μέσα από την ενεργό συμμετοχή του και τη συνεργασία με τον θεραπευτή, να αναγνωρίσει και να κατανοήσει τον τρόπο που ο ίδιος ερμηνεύει τα γεγονότα της ζωής του, αλλά και τη σχέση ανάμεσα στις σκέψεις, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του.Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία είναι μια εμπειρικά τεκμηριωμένη μορφή ψυχοθεραπείας, η οποία βρίσκει αποδεδειγμένα εφαρμογή σε ένα πλήθος προβλημάτων και ψυχικών διαταραχών. Βάσει μελετών αποτελεσματικότητας, η ΓΣΘ έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της, αποτελεί θεραπεία εκλογής και εφαρμόζεται σε ένα ευρύ φάσμα ψυχικών δυσκολιών, όπως:

  • Άγχος, πανικός, γενικευμένο άγχος, μετατραυματικό άγχος, αγοραφοβία, κοινωνική
    φοβία, ειδικές φοβίες
  • Έμμονες ιδέες, ψυχαναγκασμοί – καταναγκασμοί
  • Προβλήματα διάθεσης, κατάθλιψη και διπολική διαταραχή
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Βουλιμία, ανορεξία, υπερφαγία και άλλες διαταραχές πρόσληψης τροφής
  • Σεξουαλικές δυσλειτουργίες και προβλήματα σχέσεων
  • Διαταραχές σωματικών συμπτωμάτων, χρόνιος πόνος, διαταραχές ύπνου και άγχος υγείας
  • Σχιζοφρένεια

Τέλος, Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία προσφέρουν Ψυχολόγοι ή Ψυχίατροι, νόμιμοι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, οι οποίοι εξειδικεύονται στο Γνωσιακό Συμπεριφοριστικό Μοντέλο και έχουν εκπαιδευτεί από πιστοποιημένους φορείς. Η Στέλλα Μάζη διαθέτει πιστοποιημένη κατάρτιση σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας ( European Association for Behavioural and Cognitive Therapies – EABCT ).

section-76c79cb
section-0945c52
unnamed (6)
Συμβουλευτική (Ενηλίκων, Γονέων)

Απευθύνεται σε ανθρώπους πνευματικά και ψυχικά υγιείς και πλήρως λειτουργικούς που επιζητούν μία αντικειμενική συμβουλευτική στα προβλήματα της καθημερινότητας, την εξερεύνηση και την ανακάλυψη τρόπων για μια ικανοποιητική, δημιουργική ζωή, καθώς και την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

Συμβουλευτική Ενηλίκων: Η συμβουλευτική βοηθάει στην αντιμετώπιση πιθανών καθημερινών, επαγγελματικών δυσκολιών ή δυσκολιών ζωής, υποστήριξη κρίσεων, επίλυση προβλημάτων, σχεδιασμό δράσεων, καθοδηγητικά, ψυχοθεραπευτικά, λειτουργικά και επωφελώς για τους ίδιους, έχοντας στο πλευρό τους έναν αντικειμενικό και απόλυτα έμπιστο σύμβουλο.

Συμβουλευτική Γονέων: Η συμβουλευτική βοηθάει στην αντιμετώπιση και διαχείριση δυσκολιών ενός ενήλικα στο ρόλο του γονέα, όπως: προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού/ εφήβου στο σπίτι ή το σχολείο (πχ θυμός, επιθετικότητα), σε θέματα οριοθέτησης και κανόνων, το διαζύγιο, το πένθος, τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής ή προσαρμογής γενικότερα, τις δυσκολίες στην επικοινωνία μεταξύ γονέα και παιδιού/ εφήβου, την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης του παιδιού ή του εφήβου, τη διαχείριση των συγκρούσεων.

section-f821d75
unnamed (3)
Ατομική Θεραπεία Παιδιών και Εφήβων

Απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους και τις οικογένειές τους, πραγματοποιείται συνήθως μια φορά την εβδομάδα σε προκαθορισμένη ημέρα και ώρα κατόπιν συμφωνίας με τον θεραπευτή και τον κηδεμόνα του παιδιού/ εφήβου και διαρκεί 50’.

Συνήθως ανάλογα την ηλικία και το αίτημα των γονιών πραγματοποιείται ανά τακτά διαστήματα και ενημέρωση, ψυχοεκπαίδευση ή συμβουλευτική των γονέων. Η Ψυχοθεραπευτική παρέμβαση παιδιών και εφήβων γίνεται με βάση το Γνωσιακό Συμπεριφοριστικό Μοντέλο Ψυχοθεραπείας, η αποτελεσματικότητα του οποίου είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη για τις περισσότερες δυσκολίες, προβλήματα και διαταραχές που εμφανίζονται στις ηλικίες 3 έως 18 ετών.

Μέσω του παιχνιδιού, της ζωγραφικής, της συζήτησης καθώς και με άλλες τεχνικές αντιμετωπίζονται προβλήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, προσαρμοσμένες, φυσικά, στο ηλικιακό στάδιο στο οποίο βρίσκονται. Ειδικότερα μερικά από τα θέματα στα οποία μπορεί να βοηθήσει ένας ψυχολόγος – ψυχοθεραπευτής είναι:

  • Αντιμετώπιση άγχους (δυσφορικού συναισθήματος, αγχωδών διαταραχών, κρίσεις άγχους, κρίσεις πανικού, κοινωνική φοβία, φοβίες, γενικευμένο άγχος, άγχος επίδοσης κ.α.)
  • Αντιμετώπιση διαταραχών της διάθεσης (συναισθηματικές δυσκολίες, έλλειψη ενδιαφέροντος, ικανοποίησης, ευχαρίστησης, κοινωνική απόσυρση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, απότομες εναλλαγές της διάθεσης, καταθλιπτική διαταραχή κ.α.)
  • Αντιμετώπιση ζητημάτων συμπεριφοράς (εκρήξεις θυμού, επιθετικότητα, ανυπακοή, δυσκολίες προσαρμογής π.χ. στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και γενικότερα σε νέες καταστάσεις, υπερκινητικότητα κ.α.)
  • Αντιμετώπιση ζητημάτων με τον εαυτό (έλλειψη αυτοπεποίθησης, δυσκολία επίλυσης προβλημάτων, ελλιπείς δεξιότητες διεκδίκησης και επικοινωνίας, δυσκολία δημιουργίας προσωπικών ορίων, προβλήματα ύπνου, προβλήματα στη διατροφή κ.α.)
  • Αντιμετώπιση δυσκολιών στις διαπροσωπικές σχέσεις (με τους γονείς, τα αδέρφια, τους συνομηλίκους, προβλήματα συμπεριφοράς, προβλήματα επικοινωνίας, διαζύγιο γονέων, προβλήματα σχολικού εκφοβισμού (bulling), φοβίες, διαχείριση πένθους/ απώλειας, επαγγελματικός προσανατολισμός κ.α.)

Σημαντικό: Το γραφείο μας στην παρούσα φάση δεν αναλαμβάνει περιπτώσεις με νοητική υστέρηση, βαριά σωματική αναπηρία, περιπτώσεις του αυτιστικού φάσματος, ψύχωση, διπολική διαταραχή, εξάρτηση από ουσίες και βαριάς μορφής ψυχογενή ανορεξία, όπου απαιτείται νοσηλεία. Επίσης, περιπτώσεις στις οποίες κρίνεται ότι χρειάζεται νοσηλεία ή διαφορετικό πλαίσιο παρέμβασης.